Propovăduirea lui Pavel
Cât despre mine, fraţilor, când am venit la voi, n-am* venit să vă vestesc taina** lui Dumnezeu cu o vorbire sau înţelepciune strălucită.
Eu însumi, când am* venit în mijlocul vostru, am** fost slab, fricos şi plin de cutremur.
Şi învăţătura şi propovăduirea mea nu* stăteau în vorbirile înduplecătoare ale înţelepciunii, ci** într-o dovadă dată de Duhul şi de putere,
pentru ca credinţa voastră să fie întemeiată nu pe înţelepciunea oamenilor, ci pe puterea* lui Dumnezeu.
Înţelepciunea creştină
Totuşi ceea ce propovăduim noi printre cei* desăvârşiţi este o înţelepciune**, dar nu a veacului acestuia, nici a fruntaşilor veacului acestuia, care† vor fi nimiciţi.
Noi propovăduim înţelepciunea lui Dumnezeu, cea tainică şi ţinută ascunsă, pe care* o rânduise Dumnezeu, spre slava noastră, mai înainte de veci,
şi pe care* n-a cunoscut-o niciunul din fruntaşii veacului acestuia; căci, dacă** ar fi cunoscut-o, n-ar fi răstignit pe Domnul slavei.
Nouă însă Dumnezeu ni* le-a descoperit prin Duhul Său. Căci Duhul cercetează totul, chiar şi lucrurile adânci ale lui Dumnezeu.
În adevăr, cine dintre oameni cunoaşte lucrurile omului, afară* de duhul omului, care este în el? Tot aşa**, nimeni nu cunoaşte lucrurile lui Dumnezeu afară de Duhul lui Dumnezeu.
Şi noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul* care vine de la Dumnezeu, ca să putem cunoaşte lucrurile pe care ni le-a dat Dumnezeu prin harul Său.
Şi vorbim* despre ele nu cu vorbiri învăţate de la înţelepciunea omenească, ci cu vorbiri învăţate de la Duhul Sfânt, întrebuinţând o vorbire duhovnicească pentru lucrurile duhovniceşti.
Dar* omul firesc nu primeşte lucrurile Duhului lui Dumnezeu, căci** pentru el sunt o nebunie, şi† nici nu le poate înţelege, pentru că trebuie judecate duhovniceşte.
Omul duhovnicesc*, dimpotrivă, poate să judece totul şi el însuşi nu poate fi judecat de nimeni.