care a primit de la Avraam zeciuială din tot, care, după însemnarea numelui său, este întâi „Împărat al neprihănirii”, apoi şi „Împărat al Salemului”, adică „Împărat al păcii”,
fără tată, fără mamă, fără spiţă de neam, neavând nici început al zilelor, nici sfârşit al vieţii, dar care a fost asemănat cu Fiul lui Dumnezeu, rămâne preot în veac.
Vedeţi bine dar cât de mare a fost el dacă* până şi patriarhul Avraam i-a dat zeciuială din prada de război!
Aceia* dintre fiii lui Levi care îndeplinesc slujba de preoţi după Lege au poruncă să ia zeciuială de la norod, adică de la fraţii lor, cu toate că şi ei se coboară din Avraam.
Dar fără îndoială că cel mai mic este binecuvântat de cel mai mare.
Mai mult, însuşi Levi, care ia zeciuială, a plătit zeciuiala, ca să zicem aşa, prin Avraam;
căci era încă în coapsele strămoşului său când a întâmpinat Melhisedec pe Avraam.
Dacă* dar desăvârşirea ar fi fost cu putinţă prin preoţia leviţilor – căci sub preoţia aceasta a primit poporul Legea – ce nevoie mai era să se ridice un alt preot „după rânduiala lui Melhisedec”, şi nu după rânduiala lui Aaron?
Pentru că, odată schimbată preoţia, trebuia numaidecât să aibă loc şi o schimbare a Legii.
În adevăr, Acela despre care sunt zise aceste lucruri face parte dintr-o altă seminţie, din care nimeni n-a slujit altarului.
Lucrul acesta se face şi mai luminos când vedem ridicându-se după asemănarea lui Melhisedec un alt preot,
Fiindcă iată ce se mărturiseşte despre El: „Tu* eşti preot în veac după rânduiala lui Melhisedec.”
căci Legea* n-a făcut nimic desăvârşit – şi, pe de alta, se pune în loc o nădejde** mai bună, prin care ne apropiem de Dumnezeu.
Şi fiindcă lucrul acesta nu s-a făcut fără jurământ –
căci, pe când leviţii se făceau preoţi fără jurământ, Isus S-a făcut preot prin jurământul Celui ce I-a zis: „Domnul a jurat* şi nu Se va căi: ‘Tu eşti preot în veac după rânduiala lui Melhisedec’” –,
prin chiar faptul acesta, El s-a făcut* chezaşul unui legământ mai bun.
Mai mult, acolo au fost preoţi în mare număr, pentru că moartea îi împiedica să rămână pururea.
Dar El, fiindcă rămâne „în veac”, are o preoţie care nu poate trece de la unul la altul.
care n-are nevoie, ca ceilalţi mari preoţi, să aducă jertfe în fiecare zi, întâi* pentru păcatele sale şi** apoi pentru păcatele norodului, căci lucrul acesta† l-a făcut o dată pentru totdeauna, când S-a adus jertfă pe Sine Însuşi.